Facebook odnotował spadek dochodów

Facebook odnotował spadek dochodów

30 kwietnia, 2020 0 przez Doradca Personalny

Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na początku roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wprowadzenia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy związane z pandemią Covid-19 przesuwają się m.in. na światowe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.

Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w początkowym kwartale bieżącego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To niezwykły wzrost rok do roku (w początkowym kwartale 2019 r. koncern wspominałem o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do stanu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w dzisiejszych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości oraz popytu na promocje.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.

W końcach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do zmiany informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo tworzonych z użyciem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc wypadkach nie monetyzuje. Również w regionach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w dużym segmencie reklamy.

W marcu z usług Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w rozwoju miesiąca użytkowników. To o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Ilość osób zdecydowanych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do stanu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wykorzystało w marcu z przynajmniej samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. To o 11 proc. więcej, niż w ostatnim tymże momencie w roku ubiegłym.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w rozmowie z analitykami stwierdził, że pandemia i powiązana z nią potrzeba goszczenia w zakładu przez wiele osób przekłada się na bliższe kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były zużywane do transmisji wydarzeń kończących się w grupie pozawirtualnej, obecnie stosowane są przez nauczycieli, sektor zabawy i prace religijne. Właśnie z usług tego typu ma ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.

Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera duzi nacisk na Facebooka i określił swoje zaniepokojenie tym, że koniec nią stworzony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie włożonych w moc miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.

Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka realizuje nasze cele zawodowe zdalnie.

zobacz również Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego